3 verkkokauppatrendiä, jotka sinun pitää tietää vuonna 2020

Kuva: Shutterstock https://www.shutterstock.com/fi/image-vector/hand-holding-smart-phone-buy-button-1714188736

Vuonna 1995 ensimmäinen esine tilattiin Amazonista verkon kautta. Se oli kirja. Noin 20 vuotta myöhemmin verkkokauppateollisuus on myynyt jopa yli 2 biljoonan dollarin edestä tuotteita maailmanlaajuisesti. On sanomattakin selvää, että perinteiseen kaupankäyntiin ei ole enää paluuta.

Verkkokauppa on mullistanut vähittäiskaupan käymisen. Se on kehittynyt vastaamaan ihmisten muuttuviin tarpeisiin ja helpottamaan verkkokaupan käyntiä nykypäivän asiakkaalle. Alkaessaan verkkokaupankäynnin mahdollisuudet olivat melko rajoitetut. Mutta ei enää.

Olipa kyse tuotteiden räätälöinnistä, parannetuista palautuskäytännöistä tai parannetusta integraatiosta, kaikki nämä muutokset (lukemattomien muiden muutosten joukossa) ovat muuttaneet verkkokaupan maailmaa radikaalisti.

Joten jos et ole vielä varma siitä, että onko verkkokaupalla tulevaisuutta, nämä verkkokaupan trendit tulevat osoittamaan sinulle, että verkkokauppateollisuus ei vain kasva nopeasti, vaan se on täällä jäädäkseen. Sinäkin voit hyödyntää näitä verkkokauppateollisuuden trendejä varmistaaksesi yrityksesi tasaisen kasvun.

Ottaaksesi verkkokauppayrityksesi seuraavalle tasolle vuonna 2020, hyödynnä näitä verkkokauppateollisuuden trendejä. Pyöritit sitten jotain verkkokauppaa Shopify alustalla tai casino NetBet sivuston kaltaista nettikasinoa verkossa, näiden trendien ymmärtäminen tulee auttamaan sinua liiketoimintasi kasvattamisessa.

Tärkeimmät verkkokauppatrendit 2020:

Mietitkö miltä verkkokaupan tulevaisuus näyttää? Haluatko tutkia, mitkä trendit tulevat vaikuttamaan verkkokauppasi menestykseen? Tässä on kymmenen tärkeintä verkkokauppatrendiä vuodelle 2020, joihin sinun kannattaa perehtyä.

  1. Myynnin määrä verkossa jatkaa kasvamistaan

Verkkokauppojen myyntiluvut ovat kasvaneet vuosi vuodelta ja syystä. Ostosten tekeminen netissä on tänä päivänä yksi suosituimmista aktiviteeteista. Verkkokauppojen myynnin ennustetaan kasvavan 1,3 biljoonasta vuonna 2014 jopa 4,5 biljoonaan vuoteen 2021 mennessä (Statista, 2019). Tämä on massiivinen luku, koska se tarkoittaa alan liikevaihdon kolminkertaistumista vain 7 vuoden aikana.

Vaikka nettiostosten tekeminen on yksi suosituimmista aktiviteeteista, verkko-ostosten tekemisen suosio vaihtelee alueittain. Mutta yksi asia on silti varmaa – verkkokauppojen suosion kasvaessa yhä useammat ihmiset tulevat tekemään ostoksia verkkokaupoissa. Verkkokauppateollisuuden kasvu johtuu useista tekijöistä. Yksi tärkeimmistä on verkkokauppojen tarjoama mukavuus.

Ihmisten luottamus verkko-ostosten tekemiseen on myös lisääntynyt, ja verkkokauppojen käytettävyys on parantunut huomattavasti. Yhdessä vaiheessa ihmiset epäröivät ostaa asioita verkosta, mutta näin ei enää ole ja verkkosivustoista on myös tehty asiakasystävällisempiä.

  1. Ostosten tekeminen mobiililaitteiden kautta kasvaa

Mobiililaitteiden kautta tehtyjen ostosten kasvu on myös ollut huomionarvoista. Vuodesta 2016 lähtien mobiililaitteiden kautta tehtyjen ostosten määrä on kasvanut jopa 15 %. Vuoden 2021 loppuun mennessä peräti 73 % verkkokaupan ostoksista tehdään mobiililaitteilla (Statista, 2019). Näitä lukuja ei voida sivuuttaa. Verkkokauppojen mobiiliystävällisyyden parantaminen tarjoaa siksi valtavan hyvän tilaisuuden yrityksille.

  1. Sosiaalisen median merkitys kasvaa

Kuva: Unsplash https://unsplash.com/photos/9tYbOIpVcn4

Myös sosiaalisten ostajien määrä kasvaa nopeasti. Kun Facebook ja Instagram Checkout ottivat käyttöön ”Osta-painikkeen”, sosiaalisen median rooli verkkokauppateollisuudessa kasvoi merkittävästi vain yhden päivän aikana. Sosiaalinen media on myös muuttanut tapaa, jolla elämme jokapäiväistä elämäämme ja se on myös muuttanut sitä, kuinka ostamme asioita.

Kun kuluttajat viettävät enemmän aikaa erilaisissa sosiaalisissa medioissa, verkkokauppayritykset voivat myös hyödyntää Instagram-vaikuttajia tuotteiden ja palveluidensa myymisessä. Instagram-vaikuttajien hyödyntäminen tarjoaa monia mahdollisuuksia yrityksille. Ensinnäkin yritykset voivat maksaa vaikuttajille korvauksen vain myytyjen tuotteiden tai palveluiden perusteella. Toiseksi Instagram-vaikuttajien hyödyntäminen tuotteiden ja palveluiden myynnissä auttaa yrityksiä myös paremmin tavoittamaan kohdeyleisönsä.

Yhteenveto

Tässä artikkelissa listasimme 3 tärkeintä verkkokauppatrendiä vuonna 2020. Näiden trendien ymmärtäminen ja hyödyntäminen tulee erottamaan menestyvät verkkokaupat ja muut verkossa toimivat yritykset kannattamattomista yrityksistä.

Mitä mieltä olet näistä trendeistä? Uskotko, että ihmiset tulevat tekemään entistä enemmän ostoksia verkkokauppojen kautta tulevaisuudessa? Jätä kommentti alle ja kerro toimituksellemme. Äläkä unohda tutustua muuhun sivustomme sisältöön!

About Author

Share